0 800 303 0859-18пн-пт
Меню

Автоматизація медичних установ

14 Січ. 2021

автоматизація медичних установ

Автоматизація в медицині визначається як управління діагностичним і терапевтичним процесами за допомогою механічних або електронних засобів, які розширюють можливості медичного персоналу для спостереження за пацієнтами та прийняття рішень. Автоматизація на промислових виробництвах дозволила досягти значного зростання ефективності виробництва і якості кінцевої продукції для споживача. Автоматизація лікарень по суті запозичує багато принципів, зі сфери автоматизації виробництва, переносячи їх в медичну галузь.

Автоматизація клінік і надання медичних послуг вдома забезпечує зростання якості й зниження вартості таких послуг. Автоматизація медичних установ покликана знижувати ризики пацієнтів, підвищувати гнучкість управління системою охорони здоров’я та ефективність інвестицій в галузь. Крім того, вона знижує адміністративне навантаження на медичних працівників, дозволяє створити довгострокові можливості для бізнесу і, в кінцевому підсумку, забезпечити кращі результати для здоров’я пацієнтів. Однак, щоб реалізувати всі переваги медичної автоматизації, самі медичні працівники та пацієнти повинні бути проінформовані про переваги, технологічні межі та майбутні можливості автоматизації.

Зниження витрат

Автоматизація процесу надання медичної допомоги сприяє зниженню витрат, скороченню кількості помилок і поліпшенню результатів діяльності медустанов. Витрати на охорону здоров’я і бюджети профільних відомств, які швидко зростають і часто не враховують фактор старіння населення, ризики громадянських заворушень і економічних криз, обумовлюють необхідність пошуку стратегій стримування витрат. Додатковою перевагою автоматизації є скорочення і, можливо, усунення багатьох джерел медичних помилок.

Зниження ризику лікарської помилки

автоматизація в медицині

Об’єктивно і суб’єктивно обумовлені дії лікаря, які завдають шкоди здоров’ю пацієнта, на жаль, не рідкісні. Неправильне планування та призначення та інші дії призводять до неправильного лікування. Помилки в медицині зустрічаються значно частіше, ніж в інших галузях. Зокрема, ймовірність загинути в авіакатастрофі становить приблизно 1/8 000 000. Водночас на кожен мільйон введень анестезії припадає від 2 до 5 смертей, а на кожен мільйон випадків переливання крові припадає 29 випадків зараження вірусами.

Крім того, зростанню числа лікарських помилок і збитку від них сприяє розпливчасте визначення помилки. Медичні дії, які йому не відповідають, можуть впливати на якість медичної допомоги, наприклад, надмірне або недостатнє використання діагностичних або терапевтичних процедур і технологій.

Автоматизація медустанов істотно знижує ризики лікарських помилок. Окремим напрямком виступає автоматизація роботи санаторію. Ось кілька кейсів, які ілюструють позитивний ефект ключового методу автоматизації медустанов – впровадження сучасних CRM-систем.

Управління візитами

У стоматологічній клініці працює дюжина лікарів, у тому числі кілька дитячих. Менеджер повинен сортувати всі вхідні запити пацієнтів і контролювати в реальному часі завантаженість кожного лікаря, щоб призначати візити на потрібний час. Враховуючи людський фактор, перенесення візитів і зростання потоку вхідних заявок – якісно відстежувати завантаженість лікарів і актуальність розкладу візитів стає складно. Пропущені нагадування пацієнтам і накладки погіршують задоволеність пацієнтів і репутацію клініки.

Рішення:

Автоматизація медичного центру за допомогою CRM дозволить вести розклад лікарів і управляти візитами онлайн. Вся інформація про них концентрується в зручному «живому» графіку, який дозволяє менеджеру бачити повну картину завантаженості кожного з лікарів погодинно. Після призначення візиту система може автоматично створювати нагадування про нього у вигляді смс, електронних листів або повідомлень в месенджер. Крім того, система дозволяє мати під рукою повну інформацію про пацієнта включаючи анамнез, документи й аналізи. Це скорочує час пошуку потрібної інформації лікарем.

Потенційні клієнти

У клініку надходить значна кількість вхідних дзвінків і заявок. Більшість з них – у форматі «я тільки запитати». Подальших дій з потенційними клієнтами не ведеться. Адміністратор відповідає на дзвінки, але не фіксує інформацію про них, в той час, як за допомогою CRM вони могли б перетворитися на реальних клієнтів.

Рішення:

Система фіксує всі запити і дзвінки в клініку і зберігає їх як файл потенційного ліда. Згодом ці файли стають основою інформаційної бази, яка дозволяє проводити маркетингові дослідження. Зокрема, сегментація за стадіями потреби дозволяє запропонувати потенційним клієнтам додаткові пропозиції, підводячи їх до покупки послуги. CRM дозволяє не пропускати вхідні запити, збільшуючи потік клієнтів.

Економія маркетингового бюджету

Клініка виділяє значні кошти на рекламу і маркетинг, спрямовані на підвищення впізнаваності бренду. Водночас з пацієнтами, які вже відвідали клініку, ніяких подальших комунікацій не ведеться.

Рішення:

Вся інформація про пацієнтів включаючи історію візитів, анамнез і важливі подробиці зберігається в CRM. На підставі цих даних, менеджер може створити нагадування про необхідні дії по кожному контакту, а також розсилки повідомлень про нові можливості клініки, знижки або акції та інші активності. Це підвищує лояльність пацієнта. У разі виникнення проблем у майбутньому він звернеться до клініки, де про нього пам’ятають і турбуються.