0 800 303 0859-18пн-пт
Меню

Надані послуги не потрапили до звіту НСЗУ: що робити

20 Лип. 2020

Розповідаємо, чому фактично надані медзакладом медичні послуги можуть не включити до звіту НСЗУ та як діяти, щоб отримати за них оплату.

Надані послуги не потрапили до звіту НСЗУ: що робити

З липня 2020 року медичні заклади, що надають спеціалізовану медичну допомогу населенню та уклали договори з НСЗУ за програмою медичних гарантій, отримують фінансування за новою моделлю. Аби отримати компенсацію за надані послуги з державного бюджету, їм необхідно подати звіти про ці послуги, на підставі яких НСЗУ здійснить оплату.

Втім, механізм, вочевидь, на початковому етапі не відпрацьований до кінця, тож медичні заклади зараз зіштовхуються з низкою проблем та помилок. Наприклад, трапляється, що надані послуги не потрапили до звіту НСЗУ за певний період, відповідно, медичний заклад не отримає оплати за ці послуги.

Що робити у такому разі та як можна виправити ситуацію – далі у матеріалі.

Чому надані послуги можуть не включити до звіту

Усі випадки, коли НСЗУ може не включити ті чи інші медичні послуги до звіту, описані у типовому договорі між Службою та медзакладом. Це можуть бути якісь невідповідності між даними звіту про медичні послуги та інформацією, що міститься в системі. Розбіжності між даними фінансової та статистичної звітності, медичної документації, оригіналами декларацій – усе це дає підставу НСЗУ подати медзакладу заперечення до звіту.

Як дізнатися, чому саме надані послуги не було включено до звіту? Ваш медзаклад має отримати додаток до звіту, де буде детальний перелік усіх медичних записів, переданих до центральної бази даних ЕСОЗ за вказаний період. У цьому ж додатку будуть коментарі з поясненнями причин, з яких ті чи інші медичні записи про медичні послуги не були прийняті НСЗУ до оплати.

Як отримати оплату за послуги, не включені до звіту НСЗУ

Національна служба здоров’я України надає з цього приводу чіткі роз’яснення та алгоритм дій у подібній ситуації.

Отже. Медзаклад може оскаржити рішення НСЗУ про виключення тих чи інших медпослуг з переліку на оплату, звернувшись до свого Міжрегіонального департаменту охорони здоров’я. За результатами звернення, ситуація може вирішитися за трьома сценаріями:

  • медичні записи включать до звіту;
  • аргументацію медзакладу буде відхилено, і звіт залишиться без змін;
  • медзаклад внесе виправлення до медичних записів відповідно до коментарів НСЗУ, після чого вони будуть прийняті до оплати.

Вносити виправлення в медичні записи необхідно в звичайному режимі, через помітку “як помилковий” та “створення нового”. Такі медичні записи буде включено до звіту того періоду, коли вони потрапили до центральної бази даних ЕСОЗ, та оплачено.

Якщо медзаклад вважає, що за цей період було здійснено більше медичних записів, ніж зазначено у отриманому додатку до звіту, необхідно звернутися до Міжрегіонального департаменту охорони здоров’я, за схемою, зазначеною вище. При цьому медзакладу необхідно буде додатково надати перелік id-кодів медичних записів, які він передав до ЦБД ЕСОЗ, але не побачив їх у переліку в додатку до звіту.

Описаний вище алгоритм дій від НСЗУ є офіційним, тож, переконані, він допоможе вам вирішити питання щодо наданих вашим медзакладом медичних послуг.