0 800 303 0859-18пн-пт
Меню

Система EMCImed в клініці «Борис»: історія впровадження, результати

2 Лют. 2016

Клініка «Борис» – перша медична установа в Україні, що впровадила медичну інформаційну систему EMCImed. Вже 10 років робота клініки автоматизована і чітко систематизована. А збільшення показників ефективності та значний приріст пацієнтів постійно підтверджує правильність ухваленого рішення.

Система МСМед в клинике «Борис»

Початковий етап

Старт впровадження EMCImed – літо 2006 року. Тоді були запущені в роботу модулі управління структурою підприємства, штатним розписом і реєстратурою. До впровадження інформаційної системи відвідуваність поліклініки була невеликою. Проблемні ділянки: управління потоком заявок (звернення пацієнтів) і управління чинними ресурсами – кабінетами, графіком роботи лікарів та ін. Слід зазначити: впровадження інформаційної системи – це завжди зміна роботи підприємства, причому зміна виключно на краще. Відбувається автоматизація і, як наслідок – значна інтенсифікація діяльності підрозділів.

Для підготовки до впровадження системи в клініці «Борис» в першу чергу була проведена реорганізація. На підготовчому етапі проведено аналіз чинних виробничих процесів. В результаті було визначено ділянки, які підлягають зміні при впровадженні інформаційної системи. Процеси запису пацієнтів на прийом до лікаря були приведені у відповідність з роботою контакт-центру і самої системи EMCImed. У підсумку значно зросла пропускна здатність і відвідуваність клініки. З’явилася можливість ефективно управляти кадровими ресурсами і використовувати їх на повну зайнятість.

Другий етап

Другим етапом впровадження стала автоматизація лабораторії та касових операцій. Ці дві ділянки були ще одним «вузьким місцем» в роботі клініки, тому що генерували велику кількість документів. Їх необхідно було створювати, змінювати і відстежувати проходження. За підсумками другого етапу впровадження системи диспетчери на ресепшені перестали витрачати час на нескінченний пошук результатів досліджень в паперових папках. А касири позбулися необхідності шукати вартість наданих послуг в товстій пачці сторінок прайс-листа.

Третій етап

Найскладніше проходила автоматизація робочих місць лікарів. У процесі впровадження доводилося стикатися навіть з саботажем персоналу. Дуже важливу роль у розв’язанні цієї проблеми зіграло керівництво клініки. Саме за його підтримки, використовуючи адміністративні методи, були запущені АРМи докторів. Їх необхідно було привчити працювати в системі, зокрема, вести чіткий облік даних пацієнтів: за діагнозами, історіями відвідувань фахівців, призначень і т.д. У підсумку лікарі стали першими помічниками в модернізації та вдосконаленні системи EMCImed. Лікарі отримали інструмент, який дав їм змогу скоротити період збору даних про пацієнта і прискорити процес взаємодії між фахівцями різних нозологій, залучених до лікування.

Четвертий етап

Облік товарно-матеріальних цінностей (їхнє надходження і, що важливо, витрати) відіграє важливу роль в роботі будь-якого підприємства. При цьому він породжує величезну кількість документів. Для лікування пацієнтів з одним і тим самим захворюванням, наприклад, можуть застосовуватися абсолютно різні медикаментозні засоби. Тому склади лікувальних установ, навіть і невеликих, налічують тисячі облікових записів щодо медикаментів. За рік після запуску системи, коли були зібрані всі необхідні статистичні дані, в роботу було запущено модуль обліку товарно-матеріальних цінностей. Зараз в клініці обліком роботи стаціонару, двох територіально розділених структурних підрозділів і медикаментів займається лише чотири людини.

П’ятий етап

З метою автоматизації роботи стаціонарного відділення було доопрацьовано структуру медичних документів, змінено АРМ лікаря. У систему додали модулі для госпіталізації та роботи медичних сестер. Лікарі отримали постійний доступ до повної єдиної медичної історії хвороби пацієнта. Це дало змогу оперативно проводити дослідження та призначення, відстежувати порядок лікування. Зараз для встановлення діагнозу пацієнту, який поступив на лікування в стаціонар, в клініці «Борис» встановлена планка до 24-х годин.

Висновок

Майже за 10 років використання медичної інформаційної системи EMCImed клініка «Борис» оптимізувала використання своїх ресурсів – лікарів, кабінетів, обладнання. В середньому ефективність роботи підприємства зросла у 2,5–3 рази. Зменшилися черги і кількість конфліктних ситуацій, пов’язаних з використанням ресурсів, була створена повна медична карта пацієнта. Це сприяло підвищенню якості надаваних клінікою послуг. І щорічне збільшення кількості постійних пацієнтів – найкраще тому свідчення.