0 800 30 30 859-18пн-пт
Меню

Етап “Підключення обладнання”

Середні і великі медичні установи, діагностичні центри, спеціалізовані клініки практично завжди використовують у своїй діяльності діагностичне або лабораторне обладнання. Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» дозволяє медперсоналу працювати з таким обладнанням зі значною економією часу, при цьому істотно знижується ймовірність виникнення помилок, пов’язаних із людським фактором.

Этап «Подключение оборудования»

Більшість сучасних апаратів мають інтерфейс для підключення до ПК, але не всі з них можуть повністю взаємодіяти з інформаційними системами. Ми розрізняємо два режими роботи устаткування з МІС «ЕМСІМЕД».

Ручний режим – характерний для достатньо застарілих апаратів, інтерфейси яких не відповідають стандартним протоколам або просто відсутні. У цьому режимі є можливість зберігати результати роботи апаратів у вигляді файлу на комп’ютері, але немає можливості автоматично приєднати цей результат до медичного документу в електронній медичній карті. У цьому випадку лікар або оператор вручну приєднують збережений раніше файл до документа. Ми не розглядаємо такий режим роботи як режим суміщення з МІС і тому не ліцензуємо підключення таких апаратів і не беремо плату за роботи з підключення. Теоретично підключення таких апаратів в автоматичному режимі в деяких випадках можливе, але вимагає дуже серйозних вкладень в розробку додаткового ПЗ і драйверів (спеціальних програм управління апаратом). Вважаємо такі вкладення недоцільними і рекомендуємо нашим замовникам з часом замінити таке обладнання на більш сучасне.

Автоматичний режим роботи – характерний для сучасного обладнання, у яке включені стандартні протоколи та інтерфейси типу DICOM3 або ASTM1394. В автоматичному режимі МІС «ЕМСІМЕД» вміє формувати список завдань і передавати його безпосередньо на обладнання, а після отримання результатів автоматично отримувати їх з обладнання і записувати у відповідний документ (результат досліджень в лабораторії або в спеціальний документ, що відповідає певному виду діагностики). При цьому всі параметри, які видає прилад, правильно розносяться по відповідних полях результуючого документа. У разі, якщо результатом роботи приладу є графічний або відеофайл, МІС «ЕМСІМЕД» зберігає ці зображення за допомогою PACS-сервера (Picture Archiving and Communication System) – системи передачі та архівації зображень. Обладнання, яке працює в автоматичному режимі роботи з МІС «ЕМСІМЕД», підлягає ліцензуванню, оскільки вважається автоматизованим робочим місцем.

Також підлягають оплаті й послуги з підключення такого обладнання до МІС «ЕМСІМЕД».

Як і для інших етапів впровадження, для підключення діагностичного або лабораторного обладнання також необхідно провести попередню діагностику. Цілями такої діагностики в першу чергу є необхідність визначити режим роботи з МІС, а в другу – технічну готовність апарату до підключення, перелік попередніх робіт, умови робіт з підключення у випадку, якщо апарат можна підключити в автоматичному режимі. Готовність апарату, попередні роботи та умови роботи під час підключення значною мірою впливають на вартість робіт з підключення, причому часто замовник платить не тільки нам як виробнику медичної інформаційної системи, але і виробникові апарату – за додаткові роботи, пов’язані з підключенням до МІС.

Готовність апарату до підключення характеризується наявністю включених портів і протоколів. Ключове слово тут – «включених». Досить часто виробники постачають обладнання з необхідними портами і протоколами, але відключають їх на рівні сервісного доступу до апарату. За можливість включити порти виробник просить додаткові кошти. За станом готовності складається попередній список робіт, які замовнику необхідно зробити: знайти, купити, включити, домовиться з сервісним центром і так далі.

Окремо розглядаються умови роботи з підключення апарату. Тут враховуються такі моменти: наявність актуальної документації на апарат, доступність, підтримка сервісної служби, діапазон часу, коли наші фахівці можуть працювати з апаратом, і так далі. Загальний принцип такий: чим складніші умови роботи, які призводять до додаткових часових витратах, тим дорожче вартість робіт із підключення. Тому ми рекомендуємо замовнику заздалегідь подбати про забезпечення максимально сприятливих умов – адже час на це буде.

Технологічно етап підключення обладнання до МІС починається після повного впровадження документообігу та відпрацювання процесу внесення всіх результатів в документи в ручному режимі. Також, по мірі впровадження, замовник може оптимізувати деякі процеси у своїй організації за допомогою МІС, що призведе до певної зміни в конфігурації робочих місць. Цей момент також краще врахувати заздалегідь, перед підключенням обладнання.

До робіт з підключення обладнання краще всього залучити завідувачів діагностичних відділень та лабораторій, а також співробітників, які безпосередньо працюють із технікою. Перші зможуть здійснювати адміністративний контроль, другі – нададуть неоціненну допомогу в процесі діагностики та підключення. Заздалегідь варто подбати про пошук та збір документації на прилади, а також попередити сервісних фахівців сторонніх організацій або виробника, які здійснюють технічне обслуговування діагностичного та лабораторного обладнання для медзакладу.