0 800 303 0859-18пн-пт
Меню

Як вибрати МІС для медустанови: основні критерії

20 Тра. 2021

Що таке МІС і навіщо вона потрібна?

Медична інформаційна система (МІС) – це спеціалізоване програмне забезпечення, розроблене спеціально під потреби системи охорони здоров’я. Від інформаційних систем для інших галузей МІС відрізняється тим, що одночасно зберігає і обробляє персональну, демографічну та медичну інформацію пацієнта.

Медична інформаційна система

Медична інформаційна система надає функціонал, необхідний медустанові для взаємодії з eHealth і Національною службою здоров’я України. Але тільки цими функціями можливості такої системи не обмежуються. Як правило, розробники МІС надають повний комплекс можливостей для автоматизації різних процесів в клініці.

За допомогою МІС медустанова може:

  • автоматизувати роботу реєстратури, упорядкувавши і спростивши процедуру запису пацієнтів на прийом
  • систематизувати інформацію про всіх пацієнтів клініки, медичні послуги і співробітників
  • управляти матеріальним фондом медустанови, чергою на місця в стаціонарі, стежити за рухом медикаментів на складі і між відділеннями
  • упорядкувати роботу лабораторій і діагностичних кабінетів, організувати оперативне передавання даних про результати досліджень фахівцеві у автоматичному режимі
  • збирати статистику, готувати звіти та аналітику в кілька кліків

Як вибрати МІС?

З огляду на підвищений попит на інформаційні рішення такого типу в зв’язку з реформою МОЗ, ринок МІСів став розвиватися дуже динамічно. Це значно ускладнило процес вибору.
Тому важливо орієнтуватися на ключові критерії, які допоможуть вам підібрати оптимальну МІС для вашого медустанови.

Оцінити функціональні можливості системи

Залежно від типу медичних послуг, за які медустанова планує отримувати фінансування від НСЗУ, МІС має надавати можливість підключити такі модулі:

  1. Робоче місце лікаря (для первинної та спеціалізованої допомоги) для роботи з деклараціями, електронними медзаписами, електронними направленнями, виписування електронного рецепту за програмою “Доступні ліки”
  2. Адміністративний модуль (для первинної та спеціалізованої медичної допомоги) для взаємодії з НСЗУ і отримання фінансування з держбюджету
  3. Адміністративний модуль аптечного закладу для роботи з НСЗУ
  4. Робоче місце фармацевта
  5. Адміністративний модуль постачальника медпослуг спеціалізованої медичної допомоги

Переконатися, що МІС пройшла тестування і підключена до eHealth

Вибрати вдалу медичну інформаційну систему, яка покриває основні робочі процеси медустанови – мало. Вона має бути протестована на відповідність вимогам МОЗ, в тому числі з технічного захисту інформації. Тільки ті медичні інформаційні системи, які пройшли цю верифікацію і отримали позитивні висновки, можуть бути підключені до центрального компоненту eHealth.

Наприклад, МІС ЕМСІМЕД вже пройшла необхідні перевірки і всі її модулі підключені до центральної бази даних урядової інформаційної системи.

Вибрати спосіб розгортання системи: хмара або сервер

Це – не менш важливий критерій, ніж вже згадазні. Тут необхідно враховувати формат і розмір медичного закладу. Так звана “коробочна” МІС – оптимальний варіант для великих клінік зі складною інфраструктурою. Такі системи вимагають найму в штат додаткового персоналу для обслуговування та адміністрування. А лікарям з приватною практикою і невеликим клінікам варто сфокусувати увагу на хмарних рішеннях, які не потребують додаткових експлуатаційних витрат.